Biovecka

Igår (tisdag) så kom Isac hem och sa att han ville gå på bio, så han undrade om jag ville se X-men: Days of Future Past. Var egentligen inte jättesugen på att se den, har ju inte sett alla dom andra X-men filmerna, har sett några, men inte alla. Men iallafall, han erbjöd sig att bjuda, så då tackar man ju inte nej, fattig student som man är ;) 
Tänker inte skriva något om filmen, vill inte spoila, men det var en bra film som är värd att se, men det är nog bra om man sett dom andra innan. Isac, som är väldigt insatt i allt sånt där var väldigt nöjd med filmen och var helt giddy när vi gick därifrån. 

Idag (onsdag) kom Rebecca in till stan och vi gick och såg Divergent. Jag läste ut boken för inte så länge sen, så var lite besviken på filmen, även fast det är en bra film. Man förlorar så mycket när man går från bok till film, speciellt som det "bakom scenen", hur huvudkaraktären uppfattar allt mm. 
Men ja, det var en bra film, helt klart värd att se. Och! Rebecca bjöd mig på den, så jäkla bra syskon jag har! 

Innan bion är det ju alltid reklam, och under filmreklamerna kom  trailer för The Faults in our Stars på. Jag grät. Jag kommer behöva ha regnkläder på mig under den riktiga filmen.